9 Mayıs 2014 Cuma

Antalya'dan Kemer'e Yürüyerek

Uzun zamandır denemek istediğim bir seyahat şekliydi backpacker.Sanırım seyahat etme şeklinin hepsini denemiştim.Uçak,Otobüs,Tren,Bisiklet,Otostop.. Bunu da deneme zamanı gelmişti artık. Ben,Yeşim ve Duygu üçümüz sabah Antalyadan çıkıp Kemere gidecektik orayı gezip bir gece kalıp aynı şekilde dönecektik. Aksamda bütün hazırlıkları yaptık ve sabahın ilk ışığını beklemeye başladık büyük bir heyecanla ve sabırsızlıkla, sanırım bu yüzden olacak ki dayanamayıp gecenin 3'ünde yola çıktık.Herkes de bir sırt çantası vardı. Ben malzemeleri taşıyordum yeşim kıyafetleri yiyecekler ise duygudaydı. Yürüdük muhabbet ederek Limanın ilerisinde yükseklik artıyordu. Devam ettik gece antalyayı izlemek saçtığı ışıkları görmek gerçekten de güzeldi. Garip bir duyguya bürünüyor insan gecenin zifiri karanlığında yol alırken. Bu yolu biliyorum bisiklet ile yazın buradan başlamıştım turuma.Doğrusu yola çıkarken bildiğim yolu tekrar gitmenin pekte heyecan verici olduğunu düşünmüyordum.Yürüdük dinlene dinlene..Kemer yolu tenhaydı elimizde bisikletin ışığıyla yol kenarından yürürken sürücülerinde dikkatini çekiyorduk. Rampa çıkarken ve ya düz yolda giderken o kadar da farketmiyormuş bunu gördüm. Bisikletle o yolu çıkarken bunu hissedebiliyordum. Saatler geçtikçe ben şehir ışıklarını ne zaman kaybederiz diye düşünürken sabah oldu.Tünele girerken hava karanlıktı diğer ucundan çıktığımız zaman ise Güneşin doğuşuna tanık oluyorduk.Bu sırada duyguda durur mu hemen fotoğraf çekmeye başladı. Sanırım Duygu grubun fotoğrafçısıydı.:) güzelde oluyordu sadece poz vermen ve yürümen yeterliydi birisi senin yerine anı ölümsüzleştiriyor..Tünelden sonra aşağıya sallanan güzel bir iniş vardı o anda bisikletimi gerçekten çok aradım. oradan inmesi o rüzgarı hissetmek ne de güzel olurdu. Yürüyerek çıkmakta inmekte aynı zamanı alıyor.Bisiklette öyle bişey söz konusu dahi olamaz:) rampalı yerleri 7-8 km çıkarken aynı yolun inişini 50-60 hatta kimi zaman 80km varan hızlara bile ulaşmışlığım vardı.Sanırım istemeden de olsa sürekli bir kıyaslama içine giriyorum.Yürümek gerçekten çok başka bir olay yoldaki herşeyi her anı yaşıyorsun bişeyi kaçırmak gibi bişey söz konusu dahi olmuyor neredeyse ama bisiklette ise laçırdığım şeylerde oldu.kinci tünelide geçtik ve saatler öğleni gösteriyordu biz ise ancak beldibine gelebilmiştik. yani daha yolun yarısındaydık ve ben gerçekten çook yorulmuştum uykumda gelmişti o anda arabaya atlayıp dönmek için ne kadar dil döktüysem de ikna edemedim.En yorgun bendin şasırtıcı bir şekilde sonra ise duygu ben kadar olmasada o da yorulmuştu.Sahil kenarında banka oturup bitmişhalde antalyaya bakarken yeşim yerinde dahi duramıyordu.Sürekli ayakta oradan oraya gidip geliyordu biran önce yola çıkma isteği birazda olsa beni hareketlendirdi.Beldibi çıkışına kadar yürüdük yolda bir marketten çekirdekte aldım yürürken iyi oluyor :) saatlerdir yoldaydık ve daha yolun yarısındaydık kemere varmamız böyle giderse akşamı bulacaktı ve kemeri gezme sansımız olmayacaktı.Otostop çekmeye karar verdik.Kemere kadar otostopla gittik beldibinden.Ertesi gün ise kemerden beldibine kadar yürüyecektik hem ogün dinleneceğimizden çokta yorulmamış olacaktık.Kemere vardık.Bir park bulup biraz kestirdik. Ben bunu yapacagımızı düşünmüyordum doğrusu pek.Öğle vakti tam merkezde biraz fazla dikkat çekicide olsa sorun çıkmadı.Dinlendikten sonra biraz çarşıyı gezdik yemek için pastaneye gidip bişeyler yedik sonra sahile gittik ve 2 kişilik çadırda 3 kişi ve çantalarla kaldık kucak kucaga put gibi yatmak zorunda kaldık.4 kişilik çadırı almadığımıza baya pişman olduk ne kadar ağır olsada gece uykunu almak önemlidir ertesi gün için.Çadırı toplayıp kalktıgımızda saat öğlene yaklaşıyordu.Yol üstünde bisikletçi gördük ve bir iki saatliğine kiraladık.Turladık güzelde oldu doğrusu patika yollarda baya zorlandık bisikletler resmen dağılıyordu.kemer çıkışına doğru yürüdük ve tekrar otostop çekmeye karar verdik.nedense herkes kendini yorgun hissediyordu gece soğuktu ve kimse tam olarak uykusunu alamamıştı.Duygunun hiperaktifliği otostopta baya işimize yaradı neredeyse arabaların önüne atlayıp durduracak kadar enerjik bir insan.
   Eğer hayatımın gerisinde zaman gibi bir problemim olmasaydı yürüyerek dünyayı dolaşmak isterdim gidebildiğim kadar.Okul olunca zaman sıkıntısında olduğundan su anda bisiklet ve otostop ikilisiyle devam edeceğim. Ben bisiklete yavaş diye hep yakınırdım:) genelde arabaları kendime hedef alır onlarla mücadele girme gibi bi durum oluyor nedenini almadığım.Bu turdan sonra sunu anladım bisiklet çook hızlıymış :)

Tur tarihi: 21.03.2014

Fotoğraflarıda yakın zamanda atacağım.